Santiago de Compostela: Deel 8 Cirauqui - Los Arcos

4 juni 2019 - Los Arcos, Spanje

Hoi allemaal,

Leuk om de reacties te zien.

Poule

Voor de mensen die graag de tussenstand voor de poule willen hebben, momenteel heb ik:

0 blaren,

0 pijnlijke plekken door zonnebrand,

0 verstuikte gewrichten,

0 insecten beten,

Ik verwacht wel een aandeel van de winst.

Planning

Vandaag stond het traject Cirauqui - Los Arcos op de planning alle 35,63km.

Er zaten paar kleine klimmen in, waarbij één een keuze gaf.

Leek me goed te doen.

Slapen

Na een dag stevig lopen, waarbij de temperatuur het lopen extra vermoeiend maakt, wil je graag lekker slapen.

Slapen doe je in een albergue in een slaapzaal met meerdere andere mensen.

Dat betekent dat je rekening moet houden met anderen en andersom natuurlijk ook.

Snurken gebeurt en kan diegene niet altijd iets aan doen, op een gegeven moment slaap je daar ook doorheen.

Een telefoon die om 1:30 in de nacht afgaat?met een volume waarbij DJ Tiësto zich zou afvragen of dat wel gepast is en doodleuk pas na 6 minuten wordt uitgezet, daar ben ik minder enthousiast over.

Ach over die frustraties, daar ben je naar enkele uren lopen wel weer overheen.

Opstaan

Ondanks die onderbreking van de nachtrust wilde ik toch vroeg vertrekken.

Dus wekker om 5:30 en vertrek om 6:20.

20190604_06255620190604_06311420190604_063132

Vertrekken

Om 6:20 vertrok ik naar Los Arcos.

Het beloofde weer een pittige etappe te worden.

Vooral door het weer... ik denk dat ik een duif zag smelten.

20190604_075324

Vanuit Cirauqui liep ik richting Estella, daar niet ver vandaan kwam ik een fontein tegen en geen gewone maar een wijn fontein.

Volgens goed gebruik moet je als pelgrim een glaasje nuttigen.

Dus om 10:16 moest het er maar van komen, de wijn was lekker dus echt straffen deden ze mij er niet mee.

20190604_10154520190604_10154320190604_101818

Kort daarna moest ik kiezen, of een langere vlakkere route of een kortere met meer klimmen.

Ik koos maar voor de klimmen, want daarmee kreeg ik dus oom mooiere uitzichten.

20190604_111603

Daarnaast vermoed ik dat ik met deze route meer schaduw heb gekregen.

De uitzichten op de route waren geweldig en ik heb er weer enorm van genoten.

Eenmaal in Los Arcos aangekomen snel een albergue gezocht en degene die ik koos werd gerund door een Nederlandse en even later kwamen 2 andere Nederlandse gasten binnen.

Zelf weer het vaste ritueel gedaan en nu kijken voor wat te eten.

Vanavond houd ik het rustig, want ik ben gek genoeg een beetje moe van het lopen.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Mieke:
    4 juni 2019
    Hoi Sjoerd het is weer een genot om over je wandeltocht te lezen. Dat je moe bent vind ik niet gek. Rust lekker uit en een leuke avond. Liefs
  2. Pascal:
    4 juni 2019
    Wat heb je inmiddels aan afgelegde km's?
  3. Piet:
    4 juni 2019
    Hé knul, ik ben me toch een beetje trots op jou!! Natuurlijk om dat je deze tocht maakt, dat is niet niks. Maar ook trots op de manier hoe je verslag doet, we kunnen een beetje voelen hoe je tocht verloopt en zijn trots hoe veel humor je daarin weet te stoppen. Ga door en geniet, BC!
  4. Ied:
    4 juni 2019
    Hoi Sjoerd, hoe gaat het met de blaren, ik las dat je blaren had, maar het heeft je wandelen niet belemmerd of toch. Ik neem aan dat er veel ervaren lopers zijn, die je kunnen vertellen hoezecte behandelen. Knap hoor, ik bewonder je. Gr. ied
  5. Jeroen:
    4 juni 2019
    Hej! goed om je verhaal te lezen.. ik zie overigens weinig mensen lopen op je foto's. Is het echt zo rustig overal?
  6. Coby en Andre van Roij:
    5 juni 2019
    Beste Sjoerd, je gaat wel erg snel. Neem je wel voldoende tijd om goed om je heen te kijken? Je hebt gelijk als je het een dagje rustiger aan doet. Zeer waarschijnlijk betekent dat voor jou 20 a 25 km. Je verhalen zijn leuk om te lezen. Blijf vooral veel van die mooie foto,s maken. We zijn trots op je.
    C en A
  7. Coby en Andre van Roij:
    5 juni 2019
    Hoi Sjoerd, We waren het bijna vergeten maar enkele km,s voor Logrono kun je nog een bijzondere stempel bemachtigen voor je paspoort met het opschrift "Higos Agua y Amore" [vijgen, water en liefde]. Deze krijg je van Maria. Haar moeder, Dona Felisa heeft deze stempel aan de pelgrims gegeven tot haar 92- ste en is in 2002 overleden. Maria zet nu die traditie voort.
    C en A.