Santiago de Compostela: Deel 31 Vilaserio - Cee

27 juni 2019 - Cee, Spanje

Hoi allemaal,

Niet overdrijven!

Waar het gisteren moeizaam ging, rond 16:30 aankomen na 35km lopen...

Ging het vandaag erg lekker.

Om 14:15 (na 7 uur lopen) had ik er al 42km op zitten.

Het is dan nog slechts 16km tot het einde van de wereld, maar uiteindelijk besluit ik toch om naar mijn lichaam te luisteren.

Mijn lichaam voelt zich goed, maar is wel moe.

Ik gun mijzelf dus 3 uur eerder rust, de boog kan niet altijd gespannen zijn en hij is dat al 28 dagen.

Ga er maar aan staan.

Hotel

De eerste albergue is vol en heeft gehoord van de andere albergues dat deze ook zo goed als vol zitten.

Ze wijst me wel een richting op en onderweg zie ik een hotel.

Het is wel erg vervelend, maar uiteindelijk haalt de prijs van 36 euro mij over.

Ik slaap weer in een eigen kamer en heb dus een eigen douche en toilet.

Planning

Mijn planning was om vandaag naar Finisterre (het einde van de wereld) te lopen.

Ja mijn lichaam had het kunnen volbrengen, maar verstandig was het niet.

Dit zou na een al 27 dagen durende belasting nog eens de zwaarste belasting tot nu toe betekenen.

56km, dat heb ik nog nooit zonder rugzak gedaan... om dit dan nu met rugzak te proberen.

Route

De route was soms heel erg mooi en soms ook helemaal niet.

Er zaten best wat klimmen en dalen  in, helaas meer aan het einde.

Toch heeft het wel iets, de Atlantische Oceaan.... want die zie en hoor ik nu.

Morgen

Ik wil normaliter liever geen plannen maken, maar vandaag maak ik toch plannen voor morgen.

Eerst 16km naar Finisterre, daar haal ik het certificaat de "Fisterrana" oid op en dan 27km naar Muxia.

In Muxia haal ik het certificaat de "Muxiana" op.

Dit zijn redelijk nieuwe certificaten voor een tocht die al lang wordt gelopen na een van de overige Camino's.

Wanneer je de ronde Santiago de Compostela - Finisterre - Muxia - Santiago de Compostela loopt, krijg je ook een Compostela.

Helaas

Helaas zie ik deze keer de zon niet ondergaan aan het einde van de wereld.

Maar in Muxia moet dat ook mooi zijn.

Vandaag ga ik verder genieten

Vandaag ga ik verder genieten van de rust in mijn hotelkamer.

Het lopen door deze vissershaven geloof ik wel.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Mieke:
    27 juni 2019
    Hoi kerel ga je toch eerst naar Finisterre. Hoe dan ook ik vind het geweldig wat je ook doet. Maar houdt wel je mooie lijf in de gaten. Je hebt tenslotte je doel al lang bereikt. Veel sterkte en wijsheid met het voltooien van de laatste loten. Liefs mama
  2. Piet:
    Hoi Sjoerd,
    Verstandig om op één dag geen 58 km te lopen, maar alleen maar een kleine 42 km.
    Je kunt ten slotte de hele Camino niet in een paar dagen afraffelen. Dan zou iedereen denken dat het maar een peule(n?)schilletje is.
    De foto's tonen een verlaten en zwaar bewolkt landschap. Hopelijk lijdt jouw humeur en motivatie daar niet onder. Ik weet niet of jouw hotel roomservice heeft, indien ja: bestel dan maar een koel biertje op je kamer op onze kosten, je hebt het wel verdiend. Groetjes en liefs van ons uit Heesch
  3. Pascal:
    27 juni 2019
    Hey Sjoerd.. heel goed om naar je lichaam te luisteren en vooral niet te veel meer te eisen nu je al zover bent gekomen, ik vind het mooi te lezen dat je dit doet, heel herkenbaar..

Geeft ook een voldoening om dit te kunnen zeggen tegen je zelf, dat weet ik ook namelijk 😉..

Het einde is in zicht... hoe je dit oppakt..laat ik aan jou over...

En idd een koud biertje.. geniet er van.

Pascal
  4. Sjoerd Schalken:
    Hoi mama,

Ja ik ga toch eerst naar Finisterre.
    De reden: Als ik eerst naar Muxia en daarna naar Finisterre ga, krijg ik geen certificaat in Muxia en geen certificaat in Finisterre.

Aangezien ik beide plaatsen aan doe en het slechts 3km verder lopen is, kies ik ervoor toch eerst Finisterre te doen.
  5. Coby en Andre van Roij:
    Hoi Peregrino,
    Dat je na 27 dagen lopen toch nog 42 km
    op 1 dag kunt lopen en er dan nog over denkt om verder te lopen dan zit het wel goed met je lichamelijke conditie. Als je toch besluit om het bij die 42 km te laten zit het ook goed met je verstandelijke conditie. Knap gepresteerd en een wijs besluit dus die eigen kamer met douche en toilet is dik verdiend. Met al die certificaten en de compostela kun je thuis de muur behangen dat scheelt weer een hoop texen. Ga zo door. Bon Camino.
  6. Riëtte:
    Hoi Sjoerd,

Ik liep erg achter: ik heb net al jouw berichten in 1 keer gelezen. Wat is jouw reis een fantastische prestatie! Ik vind het ontzettend knap dat je zover loopt, nieuwe mensen ontmoet en al je belevingen en gedachtes zo mooi op schrijft. Ik wens je een ontspannen avond en goede laatste wandeldagen toe. Geniet van je actieve vakantie.

Groetjes Riëtte
  7. Sjoerd Schalken:
    27 juni 2019
    @Riëtte: Je liep niet achter... je las het op jouw eigen tempo.
    Voor mij was en is het belangrijk om dit te lopen.
    Maar ik weet dat ik niet het belangrijkste ben in het leven van andere mensen.

@Coby en André: Ja, uiteindelijk won het verstand.
    Daarbij lijkt me de twee certificaten op één dag ook wel leuk.

Dan zie ik de zon maar zakken vanaf een ander 0km punt.
  8. Gonny:
    28 juni 2019
    Ha kanjer, wat goed om te lezen dat je lichaam het weer aan kan , 42 km, dat is meer dan de meeste mensen op kunnen brengen ( in ieder geval ik ) succes met de laatste loodjes en ook veel plezier met de laatste loodjes. Groetjes Gonny