Santiago de Compostela: Deel 9 Los Arcos - Logroño

5 juni 2019 - Logroño, Spanje

Hoi allemaal,

Sluitingstijden

Bij alle albergues geldt een sluitingstijd, meestal om 22:00 uur.

Dat betekent dat je kan gaan eten of drinken en 22:00 nog terug kan komen.

Vannacht had de albergue ook een sluitingstijd van 22:00, iedereen had door dat de koeienletters 22:00 op de sluitingstijd sloeg.

Iedereen behalve 2 meiden uit de USA, die om 22:30 doodleuk op de bel drukten.

Verschillende mensen wakker, dat was leuk.... not.

Vandaag geen weer

Hoe zonnig het weer de afgelopen dagen was, zo regenachtig was het vandaag.

Gedurende de afgelopen dagen was het erg warm, soms zelfs te warm.

Vandaag stond ik op met regen, vertrok ik met regen en tijdens de wandeling werd ik voor de verandering getrakteerd op regen.

20190605_06552720190605_06553620190605_06553920190605_07054920190605_07404420190605_081408

Kortom vandaag geen weer.

Gelukkig voldeden de poncho en de regenkappen voor de schoenen aan de wensen.

Planningen zijn er om te veranderen

Mijn planning was om vandaag een korte afstand van 18,5 km te lopen en te eindigen in Viana.

Om 11:00 kwam ik in Viana en het regende nog steeds, dan is een stad bezoeken niet echt leuk.

20190605_11491920190605_11495820190605_115919

De albergues zijn ook niet open en dat café gaat snel vervelen.

Dus de planning werd veranderd, mijn nieuwe bestemming werd dus Logroño.

(Helaas zag ik het bericht van de stempel te laat, ik ga uitzoeken hoever dat terug is. Misschien ga ik toch nog even terug.)

Landschappen

Iedere dag word ik getrakteerd op mooie landschappen, die ik ook graag op de foto wil vastleggen.

Soms krijg ik de vraag of ik wel echt een pelgrimstocht loop of dat ik gewoon het internet afzoek naar foto's.

Want waar zijn de pelgrims? Nou heb ik deze keer ook foto's met pelgrims.

20190605_07405220190605_091225

Genieten

Coby en Dré, ja ik geniet echt wel van de landschappen en contact met andere pelgrims.

Ik weet dat mijn tempo wat hoger ligt, maar nog steeds heb ik veel tijd om rond te kijken en met mensen te praten, te genieten.

Ook heb ik genoeg tijd om te genieten van het eten en drinken in de restaurants en albergues.

Deze vakantie gaat helemaal om genieten van het leven in afwisselende omgevingen en het leven uit de rugzak.

Gewoon weg van de drukte.

Route

De route vandaag was ondanks de regen erg mooi, het was dan ook niet teleurstellend om verder te "moeten" lopen.

Want de omgeving was geweldig.

Nu is het weer tijd om te genieten van een drankje en om niet pas om 23:30 het reisverslag online te zetten.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Piet:
    5 juni 2019
    Hoi Sjoerd, staat je leuk die poncho, en best handig die beenkappen, maar ik wens je voor de andere dagen dat je die niet meer nodig hebt.
    Pak een glaasje op deze wandeldag en voor straks welterusten. Hopelijk kennen jouw medegasten deze nacht wel de sluitingstijd. Veel plezier morgen.
  2. Mieke:
    5 juni 2019
    Hoi Sjoerd wat jammer dat het de hele dag geregend heeft. Maar het is wel fijn dat je nu weet dat je regencape waterdicht is en dat je de beenkappen niet voor niets mee genomen hebt. Toch hoop ik dat je ze na vandaag niet meer nodig hebt. Trouwens je benen zien er nog steeds goed uit. Lieve groetjes
  3. Gonny:
    Hoi Sjoerd,
    Fijn om te lezen dat het goed gaat, ondanks het wisselende weer. Je pa en ma waren vandaag even bij ons, zin in een biertje, en we hebben natuurlijk vooral over jou gepraat. Ik kan je zeggen dat ze trots zijn op je en terecht! !
    Alle goeds en voorzichtig.
    Frans
  4. Gonny:
    5 juni 2019
    Dag Sjoerd, geweldig leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en wat je allemaal ziet. Ik lees vandaag twee verslagen van je. Toen ik deel 8 las heb ik zitten grinniken, wat schrijf je toch leuk!! Jammer dat je vandaag zoveel regen hebt gehad. Hopelijk zal dat morgen niet zo zijn. Goede nachtrust gewenst en voor morgen weer een fijne dag. Ik lees met plezier je verslagen. Liefs Gonny.
  5. Joost Schalken-Pinkster:
    Hoi jochie,

Bah wat een vies weer zeg! Gelukkig lijkt je humeur er niet al te veel ander te lijden.

Zet hem op!
    Joost
  6. Jeroen:
    6 juni 2019
    sexy man die beenstukken! :-)
  7. Chris Assen:
    6 juni 2019
    Leuke verhalen en mooie foto’s.
    Goed bezig! en geniet ervan.
  8. Coby en Andre van Roij:
    6 juni 2019
    Hoi Sjoerd, Toch wel fijn dat het een dag geregend heeft. Heb je de uitrusting kunnen testen en het prettige gevoel overgehouden dat alles prima werkt. En...wat ook belangrijk is, je bent voorlopig van die stoffige paden af.
  9. Meggie en Viktor:
    Hoi Sjoerd !!!

Je zult wel gedacht hebben waar blijft de reactie van mijn lieve overbuurvrouw. Nou hier komt ie dan. In gedachten “wandel” ik met je mee (niet lachen). Ik heb wel veel bewondering voor je maar dat wist je al. Ik zit op het ogenblik bij je ouders en ik heb net nog niet jou vader een draai om zijn oren gegeven omdat hij zat te klieren. Zorg goed voor jezelf en steek een kaarsje voor me aan als je in de gelegenheid bent. Nu ga ik samen met je ouders een kop koffie drinken. Lieve groetjes Meggie en Viktor
  10. Ied:
    6 juni 2019
    Hoi Sjoerd, weer mooie foto’s en veel. Ik was gewend aan de verslagen van Dre met een stuk of 4 foto’s, het gaat nog steeds goed, lees ik. Zet hem op. Gr. ied