Santiago de Compostela: Deel 7 Pamplona - Cirauqui

3 juni 2019 - Cirauqui, Spanje

Hoi allemaal,

Ik blijf jullie berichten heel erg leuk vinden, voelt het toch een beetje alsof ik thuis ben.

Lichamelijke ongemakken

In de reacties kwamen vragen naar voren over lichamelijke ongemakken.

Gelukkig heb ik daar nog geen last van.

Voeten, benen, heupen, schouders en rug houden het goed.

Etappe van de dag

Vandaag stond de route Pamplona - Cirauqui op de planning.

Volgens het boekje ca. 32km maar uiteindelijk was het bijna 34km.

In de plaats was maar 1 Albergue met in totaal 32 bedden, dus wilde ik reserveren.

Weer

Het weer viel in het begin van de ochtend erg mee, maar richting de middag werd het warm.

Doorlopen dus maar.

Wandeltocht

Vanochtend vroeg begonnen in Pamplona.

Mark en Ene wilden niet door naar Cirauqui en hadden toch al wat opstartproblemen.

Daarop besloot ik om afscheid te nemen van Mark en Ene.

Als het de bedoeling is ze nog eens tegen te komen, dan gebeurt dat wel.

Zoals beschreven, was het aan het begin van de ochtend bewolkt en koel.

Daarop besloot ik mijn tempo te verhogen, al snel verdween Pamplona uit mijn blik.

20190603_07004920190603_07030720190603_070314

Na enkele kilometers kwam ik bij het eindpunt van de derde etappe, zoals deze in de boekjes staat.

20190603_074443

Al snel ging het pad weg van de verharde wegen.

En na ca. 2 uur en 15 minuten en 11km lopen, besloot ik snel even iets te drinken en eten  te kopen.

Jus d'Orange, water, nootjes en gedroogd fruit.

Maar niet voordat ik een kerkje binnen ging en een stempel haalde.

20190603_08571720190603_090501

Daarna weer door, vele mooie landschappen kwamen voorbij.

20190603_09302820190603_09364520190603_09370020190603_093748

In Uterga besloot ik een koffie te drinken en te bellen voor een overnachting in Cirauqui.

Dat lukte en zou ongeveer 15km van Uterga zijn.

Ondertussen was de temperatuur erg opgelopen en op 25km van de start in Puente de la Reina besloot ik inkopen te doen voor ontbijt/lunch en ook nog een flesje Cava mee te nemen.

20190603_13493120190603_135445

Het werd steeds warmer en ik zweette erg veel.

Zo erg dat, zodra ik stil stond, verschillende vogels mij aanzagen voor een regenbui.

Onderweg verschillende mensen gezien die het erg zwaar hadden.

Ik had het ook wel zwaar, vooral toen ik na Puente de la Reina een klim kreeg die ik niet had verwacht.

In de plaats voor Cirauqui kwam ik fietsende pelgrims tegen, die zagen dat ik het zwaar had.

Ze vertelden mij dat Cirauqui nog 5km weg was en boden mij een stukje sinaasappel aan.

Na ze bedankt te hebben, vertrok ik weer en na 3km was ik al in Cirauqui.

Daar aangekomen ontmoette ik de Drentse Romkje, Duitse Johanna en deelde ik de fles Cava na het vaste ritueel.

Het eten in de Albergue (Salade met olijven, witte asperges, tomaat en sla als vooraf; Garnalen met kikkererwten als hoofdgerecht; vanille pudding met caramel) was erg lekker.

Ik kan uren schrijven, maar nu 23:19 ga ik echt slapen.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Michiel:
    3 juni 2019
    Mooi verhaal, Sjoerd. Als ik ooit niet weet wat ik moet koken, dan lees ik je blog wel even voor inspiratie!
  2. Piet:
    3 juni 2019
    Ha Sjoerd, het is altijd wat met het weer, nu te warm en als het vriest te koud. Niet aan denken en gewoon je ding doen. Ik wens je voor morgen een wat koelere wandeldag en fijne ontmoetingen. Succes!!
  3. Jeroen:
    4 juni 2019
    Mooi verhaal weer! en prachtige omgeving
  4. Mieke:
    4 juni 2019
    Je bent een kanjer met 12 kg op je rug en hitte 34 km lopen. Ik doe het je niet na. Je ziet onderweg wel prachtige natuur. Leuk dat we dankzij je foto's mee kunnen genieten. Liefs
  5. Tiny hermes:
    4 juni 2019
    Hallo Sjoerd, ook wij genieten van jouw reisverslag en foto's. Fijn dat het lopen, ondanks de warmte en 12 kg goed gaat. Leuk dat je interessante mensen ontmoet, lijkt ons zeer inspirerend. lieve groet Tiny & Ria
  6. Arjan:
    4 juni 2019
    Ha Sjoerd, ik geniet elke dag van je levendige verslag. Geniet van de ontmoetingen en de reis!
  7. Joost Schalken-Pinkster:
    4 juni 2019
    Wat een mooi verhaal weer, Sjoerd.
    Zet hem op kanjer!