Santiago de Compostela: Deel 30 Santiago de Compostela - Vilaserio

26 juni 2019 - Vilaserio, Spanje

Hoi allemaal,

Leuke reacties

Gisteren heb ik heel veel leuke reacties gekregen.

Ik wist niet dat het zo erg leefde, ik was best wel sprakeloos.

Heel erg bedankt!

Vandaag een nieuw deel, mijn wandeling gaat nog even door.

Soms zit het mee en soms ook niet

Vanochtend kwam ik buiten uit mijn hotel, direct draaide ik mij weer om.

Na enkele minuten probeerde ik het weer en dankzij de regenkleding was het nu wel vol te houden.

Het regende echt hard en lang.

Daarnaast merkte ik dat mijn lichaam wat meer moeite had met het lopen.

Het deed absoluut geen pijn, maar ik kreeg geen snelheid te pakken.

Blijkbaar was ik gisteren te vroeg binnen en was mijn lichaam in herstel geschoten.

Muxia en Finisterre

Ik kreeg van verschillende kanten de vraag waarom ik nog door loop en wat in Muxia en Finisterre te zien/doen is.

Muxia

Muxia, dit is de plaats waar één van de apostelen een mislukte poging deed om het Christendom in Spanje te introduceren.

De naam van de specifieke apostel ben ik vergeten, dit was voor mijn geboorte en heb er geen actieve herinnering aan.

Finisterre

Finisterre is de plaats waar volgens de Romeinen het einde van de wereld zou zijn.

Ze dachten toen dat de aarde plat was.

Er zijn nu ook mensen die denken dat de aarde plat is, maar met de huidige kennis zouden we die beter niet serieus kunnen nemen.

Planning

Ongeveer 30km, dat werden er dus 35.

Route

De route was best mooi en liep door verschillende dorpjes heen.

Enige minpunt waren de vele klimmen.

Met klimmen was ik wel klaar.

Onderweg weer verschillende mensen gezien en ook even gesproken.

Aankomst in Vilaserio

In Vilaserio was ik op zoek naar een albergue, ik werd meteen geattendeerd op een bar waar ik me moest registreren.

Dat kwam goed uit, na 35km had ik wel zin in een biertje.

Dat bed heb ik direct ook maar geregeld.

De kastelein was blijkbaar niet gewend dat een gast voor de albergue eerst een biertje bestelde en zei dat ik maar moest aangeven als deze op was... dan kon hij het bed tonen.

Eten

In deze plaats was niet veel te doen, dus bestelde ik maar een pelgrims menu.

Op zich wel aardig.

Morgen ga ik weer verder en dus ga ik nu slapen.

Of in ieder geval proberen... you never know of dat gaat lukken.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Piet:
    26 juni 2019
    De foto's laten duidelijk zien dat het weer niet zo geslaagd was vandaag. Hopelijk morgen beter! Mooi dat je ons van de laatste etappes van je tocht op de hoogte houdt. Drink een glaasje, niet te veel, welterusten voor zo meteen. Ik eens je beter weer en een hersteld lijf voor morgen. Groetjes en Buen Camino, papa.
  2. Mieke:
    26 juni 2019
    Hoi Sjoerd het weer laat daar inderdaad te wensen over. Het lijkt daar wel Nederland in een slechte zomer. Hopelijk wordt het weer snel beter en is het morgen een fijne wandeldag. Sterkte en veel plezier. Lieve groetjes
  3. Joost Schalken-Pinkster:
    26 juni 2019
    Wat een bagger weer, ik hoop dat het morgen droger is, zet hem op!
  4. Coby en Andre van Roij:
    Hoi Peregrino,
    Soms zit het mee en soms net niet. Van die regen wordt je poncho mooi schoon en je hebt geen stoffige paden. Toch knap dat je ondanks dat slechte weer naar het einde van de wereld wil lopen. Of wil je in Muxia het werk voltooien van die n.n. apostel om daar alsnog de bevolking op andere gedachte brengen. Ik heb gehoord dat ze daar leuke restaurantjes hebben waar je heerlijk kunt eten. Ik denk dat je daar beter je energie in kunt steken. Dan wordt het ook langzaam tijd om via Porto naar huis te gaan want dan is het ook mooi geweest en wij willen jou ook graag persoonlijk feliciteren met deze prestatie. Wij wensen jou nog een paar hele mooie droge wandeldagen en tot morgen.
  5. Gonny:
    26 juni 2019
    Hoi Sjoerd, toch fijn dat je een poncho hebt! Ondanks je kreunend lijf toch nog 35 km lopen. ...ik vind het knap! Groetjes Gonny