Santiago de Compostela: Deel 6 Larrasoaña - Pamplona

2 juni 2019 - Pamplona, Spanje

Hoi allemaal,

Vandaag weer op pad, maar het is een rustige korte etappe.

16 km tot aan Pamplona, dus de middag vrij.

Ochtend

De Albergue was netjes en comfortabel, om 6:00 ging mijn wekker.

Hoewel ik niet van ontbijt houd, heb ik vanochtend toch maar iets gepakt.

Om 7:00 ontmoette ik Mark en Ene weer en liepen we samen naar Pamplona.

De route was erg mooi, het gezelschap was leuk en het weer was warm.

20190602_07315420190602_080113

Onderweg kwamen we verschillende kleine plaatsjes tegen, maar omdat het zondag is waren de meeste winkels en cafés gesloten.

20190602_101651

Wel was bij een enkele kerk een mogelijkheid voor een stempel in het paspoort.

Mark had het zwaar, zijn schoenen waren niet helemaal goed voor hem en bezorgden hem behoorlijk wat ongemakken.

Hij was dus blij om in Pamplona te zijn.

Op zich ging de tocht redelijk om 11:20  kwamen we bij de Albergue "Jesus y Maria".

Dit is een oude kerk omgebouwd tot Albergue, dit vond ik wel bijzonder.

Na het inchecken was het weer de vaste routine, maar hier was een wasmachine die gratis te gebruiken was.

Daarna was het sightseeing in Pamplona.

Pamplona

Eerst in Pamplona gezocht naar ander schoeisel voor Mark, daar slaagden we snel in.

Daarna lekker door de stad lopen, niet te ver want we hadden al een stukje gelopen.

We kwamen aan bij een gelegenheid met de toepasselijke naam: "Peregrino", daar bestelden we het eerste rondje.

Op een gegeven moment kwamen we bij een kerk die open was voor publiek.

Daar gingen we naar binnen om te kijken.

20190602_180208

Na nog een stukje lopen kwamen we bij een yuppen bar, waar ze weinig bier schonken maar meer cocktails.

Toch kon ik daar wel een pilsje kopen.

Mark nam een Aperol Spritz en Ene een Jus d'Orange.

Van lopen en een glaasje krijg ke honger en dus moesten we iets eten (of althans de anderen).

Maar om 17:50 is een Bocadillo het enige degelijke.

Dus werd het 3 Bocadillo's en een fles wijn, welke wij op straat nuttigden.

Om 19:00 begon de mis in bovengenoemde kerk, die hebben we bezocht.

De Spaanse taal maakt het lastig om de mis te volgen, maar toch voelde het goed.

Een Amerikaanse monnik, die tegelijkertijd met ons uit Saint-Jean-Pied-de-Port was vertrokken, woonde de kerkdienst bij.

Om 20:10 waren we weer bij de Albergue om te bloggen en te slapen.

Welterusten.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Rob Langenberg:
    2 juni 2019
    Lekker bezig maatje!
  2. Rinke:
    3 juni 2019
    Mooie fotos en leuke verhalen!! Genieten zo te lezen...
  3. Jeroen:
    Mooie Foto's!
    Gaat het een beetje goed? Geen last van je voeten?
  4. Gonny:
    3 juni 2019
    Hoi Sjoerd, ik heb een paar dagen niet kunnen lezen en dan ben ik meteen een heel eind achter. Wat maak je veel mee en wat ben je positief! Je schrijft leuk en je maakt ook mooie foto's. Ik zit met plezier te lezen en ik heb respect voor wat je aan het doen bent. Veel plezier verder op je tocht. Groetjes Gonny
  5. Gonny:
    3 juni 2019
    Hoi Sjoerd, heel leuk om jouw berichten te lezen. Fijn dat je de kans hebt om een pilsje te pakken op gezette tijden en goed te kunnen eten en rusten. Gelijkgestemde mensen ontmoeten op zo'n tocht lijkt mij heel inspirerend en af en toe een gezang of een misje meepikken geeft misschien extra steun. Ik hoop dat het je goed mag blijven gaan en we blijven je volgen.
  6. Coby en Andre van Roij:
    Hoi Sjoerd,
    Inderdaad, na een dag flink stappen in de brandende zo, heuvel op en heuvel af, smaakt een bocadillo en een koel rood wijntje prima. Ik zeg maar zo, dat gaat erin als Gods woord in een ouderling. Binnenkort kom je langs een wijnfontein. Ook mooi. In je reisgids staat waar dat is. Volgens mij was het een half uurtje lopen na het dorpje Estella.