Santiago de Compostela: Deel 5 Roncevalles - Larrasoaña

1 juni 2019 - Larrasoana, Spanje

Hoi allemaal,

Allereerst heel erg bedankt voor de leuke berichtjes hier op reislogger en Whatsapp.

Dat vind ik erg leuk!

Dag 2

Vannacht heerlijk geslapen in een Albergue naast/tegen een klooster in Roncevalles, de mensen spraken er Nederlands.

Goede bedden en nette sanitaire voorzieningen.

Vanochtend om 6:00 ging het licht aan, tijd om op te staan!

Het was erg rustig wakker worden met Gregoriaanse muziek...

Je moet ervan houden, maar stressvol is het niet.

20190601_072655 20190601_072712 20190601_072724 20190601_072826

Gelukkig hielp de Jacobsschelp mij de juiste richting op.

Het programma voor vandaag, een stukje voorbij Zubiri, dat was mij met 22km net iets te snel.

Uiteindelijk koos ik voor Larrasoaña, dan is het 15km naar Pamplona en ben ik op tijd om lekker door de stad te lopen en mooie dingen te zien.

Het is niet alleen lopen, maar ook genieten.

Al vrij snel kwam ik Tissyana tegen een 37 jarige dame uit North Carolina.

Gisteren was ik die ook al even tegen gekomen.

Een stukje meegelopen, maar daarna af en aan kwijtgeraakt.

Uitzichten waren weer mooi:

20190601_080616

20190601_080624

Ook mooie kerken, je zou bijna gelovig worden.

20190601_081035

Het was vandaag gelukkig maar 30+ graden, wat het niet echt zwaar maakte om 29km met 12kg rugzak op de rug af te leggen.

Tissyana bleef uiteindelijk achter in Zubiri, dus nam ik afscheid met de bekende woorden: Buen Camino!

De laatste 6 km waren vanwege de hoge temperaturen erg goed te doen, er liepen geen pelgrims voor mijn voeten.

Op het laatste moment kwam ik de Bulgaarse Nicolas tegen, een jongen van 22 die zich afvroeg of zijn baan als barman wel voldoening gaf.

Die 6 km waren ook wel weer leuk en leerzaam, maar bij een Albergue aangekomen zijn we weer uitelkaar gegaan.

Daarna begon het vaste ritueel:

• Bed zoeken
  • Douchen
  • Kleding wassen
  • Terras zoeken

Dat terras was bij de lokale "supermarkt", wat handig.

Daar een Bocadillo, water en cola gekocht.

Kreeg er zelfs wat ijskoude rode wijn bij.🤗

Daarna een pilsje gekocht, kom ik daar Mark weer tegen.

Blijkbaar was Zubiri toch te dichtbij.

Afgesproken om met hem en Ene te gaan eten, dus zo gezegd zo gedaan.

Het werd een pelgrims menu:

• Pasta vooraf
  • Kalfsstoofpot als hoofdgerecht
  • Ijs als nagerecht
  • Rode wijn als bijgerecht

Degelijke maaltijd voor een redelijke prijs.

Zodadelijk naar bed en proberen te slapen.

Morgen naar Pamplona met Mark en Ene.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Schalken Piet:
    1 juni 2019
    Fijn dat het zo lekker gaat, dank voor je update, groetjes en geniet ze!
  2. Tessa van Rosmalen:
    1 juni 2019
    Zo je loopt een heel eind weg zo ! Mooie plaatjes en veel gezeldschap onderweg. Geniet ervan!
  3. Ied:
    1 juni 2019
    Hoi Sjoerd, je gaat best snel, al aardig wat kilometers gemaakt. Als je loopt zie je inderdaad een heleboel. Leuk om al die mensen te ontmoeten lijkt me. Morgen weer een goede camino gewenst.
  4. Mieke:
    1 juni 2019
    Fijn dat het zo goed gaat. En al die contacten onderweg is gezellig. En ondertussen kun je ook lekker genieten van echte stilte. Heel veel plezier en geniet morgen van de mooie stad Pamplona. Liefs
  5. Coby en Andre van Roij:
    2 juni 2019
    Schiet lekker op zo. Maar goed dat je een poncho meegenomen hebt. Daar kun je nu af en toe onder gaan zitten voor de schaduw. Vergeet niet op tijd te smeren op je hoofd en nek en na het wandelen je keel. Veel plezier en tot morgen.
    C en A.