Santiago de Compostela: Deel 15 Hontanas - Boadilla del Camino

11 juni 2019 - Boadilla del Camino, Spanje

Hoi allemaal,

Slapen en opstaan in Grand Central Station

Vannacht sliepen we in de albergue "El Puntido".

Dagmar, René en ik sliepen in de ruimte tussen de buitendeur, de toiletten en 2 slaapzalen.

René en ik hadden hier geen last van.

Voor Dagmar leek het wel op "Grand Central Station", ze had helaas weinig kunnen slapen.

Om 5:30 werd ik wakker en het was al erg druk.

Veel mensen waren al aan het wassen en inpakken, ik deed gezellig mee.

Dorst

De bar van de albergue was al vroeg (om 6:00) open en ik had al erge dorst.

Ik bestelde dus een enorm..... kopje koffie.

Bestemming

Gisterenavond hadden we met een paar anderen gekeken wat een leuke afstand was om te lopen.

De keuze was 28km (Boadilla del Camino) of 34km (Frómista), René en Dagmar vonden Boadilla del Camino de beste keuze en ik had hier geen bezwaar tegen.

Het plan was dus gemaakt.

Route

De route liep vandaag maar langs een paar kleine plaatsjes en het landschap was nog steeds niet echt bijzonder.

In het eerste plaatsje wat we tegenkwamen "Castrojeriz" op ongeveer 10km gingen we even zitten voor ontbijt.

Ik had koffie, jus d'orange, tortilla en een broodje met chocolade in en op het broodje.

Blijkbaar was het een goede bestelling, de man achter de bar lachte vriendelijk.

20190611_08002020190611_080039

Klim

Ongeveer 4km na Castrojirez kwam een steile klim 12% en 1050m op ons pad, ik gaf aan dat ik boven wel zou wachten.

Het leek mij leuk om te weten hoelang ik hierover zou doen.

Nog geen 10 minuten, ik was daarmee wel gelukkig.

Dagmar kwam 15 minuten later, dat was prima aangezien haar knieën pijn deden en het prima haalbaar was voor de hitte op het eindpunt te komen.

Koffie of toch niet

Het volgende plaatsje was "Itero de la Vega", ik was weer toe aan koffie.

Na 10 minuten wachten totdat die ene klant voor mij mocht bestellen en na 5 minuten ook ontvangen, was mijn zin voorbij en wilde ik verder.

Iets verderop was een winkeltje waar ik maar iets kocht.

Bestemming

De bestemming vandaag was Boadilla del Camino, een plaatsje met kerk meerdere albergues en een restaurant.

We (Dagmar en ik) kwamen aan in Boadilla del Camino op een tijd dat we omgedoopt hadden tot "Beer o'Clock".

Dat was vrij vertaald, slaapplaats zoeken en dan eerst een biertje en daarna pas douchen en kleding wassen.

De gemeente albergue had maar 12 slaapplaatsen en Dagmar en ik hadden 2 en 3.

Dat biertje smaakte goed.

Eten

Vandaag als avondmaaltijd gekozen voor 2 Bocadillo's met ham en kaas.

Was lekker en voldoende.

20190611_202529

Slapen in Boadilla del Camino

Met 12 personen, dat moet goed gaan.

Buen Camino!

Sjoerd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    11 juni 2019
    Knap dat je in zo'n korte tijd zo'n steile helling op kunt lopen. Ik doe het je niet na. Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel wandelplezier. Lieve groetjes
  2. Schalken Piet:
    11 juni 2019
    Hoi Sjoerd, weer een lekker stukje opgeschoten vandaag. Gezellig de hele dag aanspraak gehad. Als ik de foto van Dagmar zie wil ik je toch wel even op het volgende wijzen: ze heeft verband om haar knieën, dat zal toch niet komen doordat zij stukken op haar knieën aflegt, de Camino is een bedevaart voor wandelaars, ze hoeft dus niet te kruipen. Zeg haar dat maar. Vannacht een betere nachtrust zonder wc-bezoek van andere gasten. BC!
  3. Schalken Piet:
    11 juni 2019
    Sjoerd, ik heb al een reactie gegeven, maar weet niet of die is aangekomen. Daarom nog even iets voor alle zekerheid: goede nachtrust en fijne wandeldag morgen.
  4. Thomas:
    11 juni 2019
    Lekker bezig sjoerd, mooie tijd zo snel die klim. En Rene heb je ergens achter gelaten?
  5. Jeroen:
    12 juni 2019
    Hoe is het eigenlijk met je Spaans? is dat al aan het verbeteren?
  6. Gonny:
    12 juni 2019
    Hoi Sjoerd, nu ik dit zit te lezen ben jij al weer uren aan het wandelen! (En ik kom net mijn bed uit) Wat een prestatie lever jij toch! Veel succes en plezier weer vandaag. Groetjes Gonny
  7. Coby en Andre van Roij:
    12 juni 2019
    Sjoerd als je met 6 km per uur die helling op loopt en je hebt de volgende dag geen spierpijn dan is je lichaam in topconditie. Wij liepen hier 4 km per uur. Morgen kom je langs de beroemde sluizen van Fromista maar die zijn toch indrukwekkender dan die in Lith. Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin. Houden zo.