Santiago de Compostela: Deel 14 Burgos - Hontanas

10 juni 2019 - Hontanas, Spanje

Hoi allemaal,

Burgos

Vanochtend ging mijn wekker alweer om 5:15.

Ik had met Dagmar afgesproken om om 6:00 in de lobby te staan.

Het hotel was goed geweest en het bed lag lekker, dus ik was uitgerust om te gaan lopen.

Buiten was het fris en dat zou lang aanhouden.

Planning

Daar doe ik nog steeds niet aan, maar het zou mooi zijn om ongeveer 34km te gaan lopen.

Dat zou ongeveer bij Hontas zijn, de plaats daarvoor zou op ongeveer 22km liggen en dat was erg vroeg.

Ontbijt of koffie? Nee, toch beide.

Vanochtend vertrok ik om 6:15 samen met Dagmar prichting, daar hadden we nog geen besluit over genomen.

Hoe mooi Burgos ook was, de weg daar vandaan was toch wat saaier.

Na een uur of 2 hadden we zin in koffie, maar dat zou nog zeker een halfuur duren.

In Tardajos, een klein plaatsje op de route, konden we iets kopen.

Blijkbaar werden we verwachten, de lokale bakker had een heuse feesttent voor ons opgezet.

Dagmar en ik besloten om niet enkel koffie, maar ook een broodje te eten.

Mijn zin in ontbijt is nog steeds niet groot, maar dit broodje met ham en kaas was erg lekker.

Hornillos del Camino

Onderweg naar Hontanas, begon het landschap iets meer monotoon te worden.

De afstand vorderde snel en om ongeveer 11:30 kwamen we aan in Hornillos del Camino.

Inmiddels hadden we 22km afgelegd, de dag was nog jong en dus gingen we verder naar Hontanas dat nog 11km lopen was.

Het weer werd warmer, dus nog één keer voorraden aanvullen en wat drinken.

Meseta

Langzaam kwamen we in de Meseta terrecht, een vlakker landschap met weinig mooie uitzichten.

Er zat niet heel veel afwisseling in de omgeving.

Onderweg kwamen we de Australische dame René tegen, ze had het net als Dagmar erg zwaar.

Gelukkig waren we er bijna.

2,5 uur na vertrek uit Hornillos del Camino kwamen we aan bij het plaatsje Hontanas.

Hontanas

Na een albergue gevonden te hebben, besloten Dagmar en ik eerst een biertje te pakken en daarna pas te douchen en kleding te wassen.

Eten

Op de Camino kan je aardig eten, zeker als je niet vegetarische maaltijden zoekt.

Dagmar en René wilden vegetarisch eten, ik had echter weinig zin om veel te lopen.

Dus besloot ik bij de albergue zelf te eten.

Een heerlijke paella en een stoofpot met lamsvlees.... heerlijk.

Daarna weer naar bed, morgen gaat de wekker weer vroeg....

Buen Camino!

Sjoerd

(Ps internet is traag dus de weinige foto's houden jullie tegoed)

1. Piet:
    10 juni 2019
    Lekker gewandeld, nu al de elfde dag! Leuk dat je weer samen met anderen onderweg was. Hopelijk morgen een mooier landschap. Veel plezier en succes
  2. Mieke:
    10 juni 2019
    Sjoerd het was weer een lange wandeling vandaag. Hopelijk is de natuur in de Meseta wel mooi. Dat maakt het lopen een stuk aangenamer. Zo te lezen kom je wat eten betreft niets tekort. Het klinkt allemaal lekker. Smakelijk. Lieve groetjes
  3. Mieke:
    10 juni 2019
    Je hebt weer een lange wandeling gemaakt. Hopelijk is de natuur in de Meseta weer om van te genieten. Dat loopt toch een stuk aangenamer. Zo te lezen kom je wat eten betreft niets te kort. Het klinkt wel goed paella en stoofpot van lamsvlees. Hopelijk een rustige nacht en morgen weer een gezellige wandeling. Lieve groetjes
  4. Meggie en Viktor:
    Hoi Sjoerd !!
    Je wandelt niet alleen maar je eet ook lekker !!
    Groot gelijk dat je voor jezelf kiest als de ander perse vegetarisch wil eten !!
    Loop je nu de volgende route weer alleen of is Dachme nog steeds je gezelschap ?
    Hoe dan ook veel succes op je volgende traject !!
    Groet Meggie
  5. Coby en Andre van Roij:
    10 juni 2019
    Goed blijven eten Sjoerd dat is heel verstandig. Zeker vandaag want die energie zul je morgen zeker nodig hebben. Inmiddels heb je na het wandelen de juiste volgorde te pakken. Biertje, douchen, kleding wassen. Houden zo.
  6. Gonny:
    10 juni 2019
    Wat fijn dat je in een hotel geslapen hebt. Het lijkt mij ook aangenaam om op de saaie trajecten met gezelschap te lopen. En wat alle anderen schrijven is waar: goed eten en drinken is belangrijk. Ik kijk iedere dag uit naar wat je schrijft, knap waar je mee bezig bent! Groetjes Gonny
  7. Suzanne:
    10 juni 2019
    Dat je toch niet extra bent gaan wandelen voor een vega-maaltijd verbaast mij wel 😉. Jammer dat de route wat monotoon was, maar fijn dat je wat afleiding had door je gezelschap.
  8. Jeroen:
    11 juni 2019
    Recht zo die gaat!
  9. Meggie en Viktor:
    11 juni 2019
    Hoi Sjoerd ,
    Ben even druk met van alles en nog wat !!
    Volgende keer langer bericht !!
    Hou je haaks !!!