Santiago de Compostela: Deel 16 Boadilla del Camino - Carrión de los Condes

12 juni 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Hoi allemaal,

Korte wandeling

Zoals gisteren benoemd, had ik besloten om al na 24km te stoppen voor de dag.

Dat zou in Carrión de los Condes zijn.

De reden was en is nog steeds dat ik anders nog minimaal 17km verder moest lopen.

Het feit dat de 24km eigenlijk 26km bleek te zijn en het totaal anders ruimschoots 43km zou worden, zou doorlopen toch echt te gek zijn.

Eentonige landschappen

De landschappen zijn op dit moment erg eentonig.

Een stuk voor de plaats Frómista, leek het zelfs een beetje op Nederland.

20190612_07275420190612_071745

Frómista was de eerste stop, koffie en na even wachten ook twee verse Bocadillo's.

Kort zagen we René en een Deense dame Amanda nog en toen gingen we weer verder.

Daarna even naar de farmacia, Dagmar had ibuprofen nodig en nog iets van een crème.

Lange rechte weg

Herken je dat?

Dat je weleens kilometers over een rechte weg moet?

Nou, dat deed ik vandaag ook wel...

Na Frómista was het één 18km lange rechte weg.

Soms was er een dorpje, maar vooral hele lange rechte weg....

Kilometers lange rechte weg.

20190612_11210920190612_134230

Dan kan je wel goed nadenken... hoewel, ik ben snel afgeleid natuurlijk.

Toch kon ik hier ook lekker tot rust komen, maar veel inspiratie kon ik hier niet opdoen.

De omgeving had veel weg van Nederland, vlak en vooral akkerbouw en dat was hier vooral graan.

Dieren

David, mijn lieve neefje vroeg vandaag over de Whatsapp of ik nog wat dieren gezien had.

Nou David... Ik heb een grote hagedis gezien, deze was niet camera schuw.

Pas nadat ik foto's had gemaakt en de telefoon had opgeborgen, schoot hij zijn holletje in.

20190612_132109

Carrión de los Condes

Even voor 14:00 kwamen we aan in Carrión de los Condes.

Eerst een slaapplaats zoeken, de eerste albergue zat vol.

Daar gaven ze aan dat er om 19:00 in de nabij gelegen kerk een mis zou zijn voor pelgrims.

Na deze afwijzing hadden we geen zin verder te lopen zoeken en vonden we een hostel/hotel met 1 persoons kamers...

Dus vannacht heb ik weer een eigen toilet en douche.

Mis

Nu ben ik alles behalve gelovig, toch wil ik niet alles afwijzen.

Mijn lichaam doet nog steeds geen pijn, maar wie weet zorgt een mis wel voor extra veiligheid.

Daarbij denk ik dat als mensen zoiets willen doen voor anderen, je misschien eens uit de comfort zone moet stappen.

Eten

Na de mis kwam ik nog wat "bekenden" tegen die wat wilden eten.

Dagmar had waarschijnlijk al gegeten de mis duurde tot 20:30 en ze eet graag vroeg.

Dit was gezellig, met in totaal 5 verschillende nationaliteiten.

Terug in de kamer

Onder de deur lag een briefje van Dagmar.

Haar benen en voeten waren erg dik en ze wilde morgen rust houden, morgen zal dus een bus nemen.

Planning voor morgen

Geen echte planning, gewoon een stukje lopen.

Morgen wil ik wel weer wat kilometers maken, dus ik kijk wel waar ik eindig.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Piet:
    12 juni 2019
    Hoi Sjoerd, jammer dat Dagmar morgen niet mee loopt, hopelijk herstelt ze snel om weer verder te gaan. Saaie wegen om te lopen, voor jou de gelegenheid om creatief te denken. Met al die contacten wordt je nog een talenwonder. Het eten in Spanje valt niet altijd in de smaak bij jou, hoorde ik van mama. Nou kan ik jou jaloers maken, mama kookt nog steeds lekker. Dank voor je bericht, wij wachten daar elke dag op, goede nachtrust en fijne wandeldag met mooie contacten. Liefs, papa
  2. Mieke:
    12 juni 2019
    Je bent wel een bikkel. En van een mis bijwonen wordt je nooit slechter. Soms geef een goede preek je inspiratie en iets om over na te denken. Nu weet ik niet hoe goed je Spaans al is na zoveel kilometers en of die preken jou raken.
    Jammer dat Dagmar morgen niet kan lopen. Hopelijk doet de busreis goed. En kan ze toch nog naar Santiago verder lopen. Je verhalen zijn nog steeds leuk om te lezen en het houdt ons op de hoogte van jouw belevenissen. Dat vind ik erg fijn. Liefs
  3. Gonny:
    13 juni 2019
    Hoi Sjoerd, wat fijn dat je nu de gelegenheid krijgt om tijdens die lange saaie wegen je gedachten eens lekker te laten gaan ( je moet toch wat, niet waar!? ) Voor morgen hoop ik voor je dat het meer afwisseling zal brengen. Groeten Gonny
  4. Meggie en Viktor:
    13 juni 2019
    Gewoon doorgaan want aan al die saaie wegen komt vanzelf een eind !!
    Jammer dat je maatje even uitvalt want het lijkt me wel gezellig met z’n tweetjes te wandelen !!
    Ik heb gehoord dat ze uit Duitsland komt !!!
    Uit welke plaats ???
    Wens je nog veel wandelplezier !!!
    Groetjes van de overburen !!
  5. Pascal:
    Hey Sjoerd.

Die lange weg van vandaag, denk eens terug aan 2-3 jaar terug, toen je plan om de Santiago te willen wandelen begon.

Je wist toen.. er is een lange weg te gaan om die wens in vervulling te gaan brengen..

Je bent er aan begonnen, vervolgens kwam het geloof en de energie om aan je wens te gaan beginnen. Daarna het besef.. wat moet ik doen om deze weg naar Santiago af te leggen.

En kijk is waar je nu al bent!!!

Succes weer vandaag, en blijf genieten op deze weg.. de weg naar je doel!!

Bekijk
  6. Chris Assen:
    13 juni 2019
    Hoi Sjoerd, veel plezier vandaag. Leuk om je verhalen te lezen en naar de mooie foto’s te kijken.
    Ben wel benieuwd hoe je reisgezellen eruit zien waar je over vertelt.
    Groetjes, Chris
  7. Coby en Andre van Roij:
    14 juni 2019
    Sjoerd, het voordeel van een lange rechte weg is dat je het tegemoetkomende verkeer
    [ als dat er is] tijdig aan ziet komen en of je nu langzaam of hard loopt aan elke weg komt een eind.
  8. Ied:
    14 juni 2019
    Lang niets van ons gehoord, wij zitten in Zoutelande voor 3 weken. Jij bent intussen al bijna in Santiago. Mooi al die verslagen, je doet het hartstikke goed. Allerlei nieuwe contacten en je loopt grote afstanden per dag, geweldig.