Santiago de Compostela: Deel 13 Agés - Burgos

9 juni 2019 - Burgos, Spanje

Hoi allemaal,

Inspannen en ontspannen

Gisteren heb ik mijzelf behoorlijk ingespannen,  uiteindelijk was het 42km.

De laatste 15 km waren erg saai en zwaar,maar ik had als doel om vandaag vroeg in Burgos te zijn.

Vandaag zou ik mijzelf ontspannen, door een stukje Burgos te zien en verder niet teveel te lopen.

Agés

Vanochtend stond ik op in het plaatsje Agés, het plaatsje was erg klein.

De albergue was goed genoeg, lekker geslapen en dus tijd om op te staan.

De wereld was maar klein.

20190609_07101220190609_07151220190609_075037

Planning

Verschillende keren heb ik aangegeven dat ik weinig plan, vandaag was een uitzondering.

Ik wilde vandaag vroeg in Burgos aankomen en iets van de plaats zien.

Dat betekende 22km te lopen.

De route

Vanuit Agés gingen we over ruig terrein en langs verschillende plaatsjes richting Burgos.

Mijn benen hadden wel wat opstartproblemen, de 42km hadden er best wel ingehakt en de eerste 5km gingen erg langzaam.

Al snel kwam ik Dagmar tegen die ik in Los Arcos had ontmoet.

De laatste 8km waren dodelijk saai, over een industriegebied langs drukke weg.

Om depressief van te worden, mijn altijd opgewekte humeur had moeite om dit te handlen.

Dagmar had het ook wel gehad met het industriegebied.

Mijn typische humor kon het ook niet verbeteren.

Burgos

20190609_190200

In Burgos had de duitse Dagmar een hotel geboekt in plaats van een albergue... dat klonk aantrekkelijk.

Dus ik ging ook voor een hotel, blijft fijn:

• Echt douchen
  • Eigen toilet
  • Goed bed
  • Geen gesnurk.

Na het hotel bezocht te hebben, gingen we naar het centrum.

In Burgos is een heel mooie kathedraal, echt indrukwekkend.

Voor pelgrims op vertoon van de Credecial del Peregrino was er 3 euro korting op de toegang.

Het was echt schitterend.

20190609_16113620190609_161507

20190609_181748

De ontspannen rustdag was erg welkom.

Vannacht goed slapen en dan gaan we weer voor ongeveer 31km.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Coby en Andre van Roij:
    9 juni 2019
    Sjoerd, industriegebieden heb je nu eenmaal rond de grote steden daar kun je letterlijk en figuurlijk niet omheen. Ik zal je geruststellen. Voorlopig kom je geen industriegebied meer tegen. Je gaat namelijk de Meseta in. Ook mooi. Als je morgen 31 km loopt zul je zeer waarschijnlijk in Hontanas overnachten. In Albergue "El Puntido" hebben we goed kunnen slapen en het eten was er prima. De Meseta is een zeer uitgestrekte hoogvlakte. Neem het woord "hoogvlakte" niet te letterlijk maar dat zie je binnenkort zelf wel als je Hontanas bent gepasseerd. Veel plezier.
  2. Sjoerd Schalken:
    Coby en André,

Industriegebied heb je inderdaad.
    Alleen zien ze er in Spanje wat triestig uit.
    Morgen inderdaad de Meseta in.
    Hontanas was inderdaad een mogelijk doel.
  3. Joost Schalken-Pinkster:
    Hoi Sjoerd,
    Lastig dat het opstarten niet zo makkelijk ging. Ik had van een website al begrepen dat de laatste 8 km naar Burgos dodelijk saai waren en dat er meerdere pelgrims voor de bus kozen.
    Fijn dat je een mooi hotel hebt én een mooie kathedraal hebt gezien.
    Hoop dat morgen de opstart makkelijker gaat.
    Zet hem op,
    Joost
  4. Meggie en Viktor:
    9 juni 2019
    Die kathedraal in Burgos schitterend ! Natuurlijk zul je ook wel stukken tegen komen die saai en vervelend zijn maar dat wordt weer goed gemaakt door dat fijne hotel !!
    Lekker eten en goed slapen !!
    Hoop dat je opstartfase beter gaan in het vervolg !!
    Misschien moet je niet zoveel kilometers op een dag lopen !!!
    Veel succes !
    Meggie
  5. Piet:
    9 juni 2019
    Hoi Sjoerd, dat industriegebied kan saai zijn, jij bent dat zeker niet, je schrijft leuk, zeurt niet en kijkt op een originele manier tegen zaken aan. ALS!!! ik de Camino zou lopen, zou ik jou graag onderweg tegen komen. Rust goed en succes morgen.
  6. Michiel:
    10 juni 2019
    Heerlijk een beetje luxe en een vrije dag na al die inspanning van de afgelopen dagen. De Camino is hier ook in het nieuws, helaas vanwege een dodelijk ongeval. Let goed op jezelf en blijf genieten.
  7. Jeroen:
    11 juni 2019
    Mooie foto's weer Sjoerd! Lopen gaat goed, zo te lezen.