Santiago de Compostela: Deel 12 Redecilla del Camino - Agés

8 juni 2019 - Agés, Spanje

Hoi allemaal,

Bedankt

Bedankt voor de leuke berichten.

Het is fijn te weten dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn in mijn avontuur.

Planning

Ja mijn planning blijft stoppen voordat het lichaam pijn doet.

Voor vandaag had ik de wens om zover te komen dat ik op zondag in de ochtend in Burgos zou aankomen.

Weer

Het weer was lekker.

Niet te warm, maar wel erg zonnig... misschien had ik mij beter moeten insmeren.

Route

Vandaag vertrok ik uit Redecilla del Camino, een plaats die om 6:31 in de morgen drukker was dan om 18:31.

Mijn eindbestemming? Dat wist ik nog niet.

Om ongeveer 8:45 bereikte ik het plaatsje Belogrado, daar zag ik een hotel die open was.

Bij dat hotel wilde ik koffie bestellen, maar het ontbijt zag er zo goed uit, dat ik het hele ontbijt bestelde.

Op dat moment wilde ik ook een filmpje sturen naar mijn lieve neefje en nichtje.

Het plaatsje was ook mooi, veel kunst en zelfs een heus pelgrimsmonument.

20190608_09145520190608_09225620190608_093200

Het uitzicht was een groot deel erg mooi en de route stuurde mij langs en door mooie dorpjes.

In die dorpjes waren soms ook mooie kerkjes... helaas ook weleens gesloten.

20190608_11131520190608_111122

Onderweg kom je regelmatig dezelfde mensen tegen.

Op een gegeven moment raak je aan de praat, totdat je weer een ander tempo loopt.

Mijn doel van vandaag was om te zorgen dat ik op zondagochtend het plaatsje Burgos zou bereiken.

Op 25km van mijn start, ik deed het rustig aan, was het 12:45 en dus veel te vroeg.

De volgende plaats was 12km met weinig slaapplaats of 15km met voldoende.... ik koos voor de laatste.

Daar was ik om ongeveer 16:00 bij de gemeente albergue, met een aantal anderen die morgen Burgos gingen bezoeken.

Samen heerlijk gegeten en daarna naar bed.

Buen Caminos!

Sjoerd

1. Piet:
    9 juni 2019
    Hoi Sjoerd, jij loopt als een sneltrein! Houd de motor heel hé. Je mooie foto's geven een idee wat je allemaal ziet onderweg. Ik word wel jaloers. Fijne dag morgen. Groetjes papa
  2. Joost Schalken-Pinkster:
    9 juni 2019
    Veel plezier in Burgos vandaag!
  3. Mieke:
    9 juni 2019
    Nou Sjoerd je hebt wel heel veel gelopen, 41,54 km. Dat is niet niks. Ik vind het knap. Rust nu even lekker uit in Burgos en geniet van je "vrije dag(en). Lieve groeten
  4. Meggie en Viktor:
    Hoi Sjoerd !
    Heb je stiekem een Porsche motor ingebouwd want je snelheid is geweldig !!
    Je lijkt wel een formule 1 loper !!!
    En toch nog aandacht hebben voor alles wat je ziet en tegenkom !!
    Geniet van je bezoek aan Burgos !!
    Tot blogs !!
    Meggie
  5. Yvonne:
    Hoi Sjoerd,
    Ik lees vol bewondering je avonturen (je beschrijft het ook zo leuk) en kijk naar je mooie foto's. Wat een mooie omgeving! Ook maar even de landkaart erbij gepakt om te zien waar je bent :-). Veel plezier in Burgos en geniet ervan.
    Groetjes
  6. Gonny:
    9 juni 2019
    Hoi Sjoerd, heb je een rustige dag gehad vandaag en heb je genoten van Burgos? Mooie foto's weer. Leuk om te bekijken . Tot de volgende keer!
  7. Coby en Andre van Roij:
    9 juni 2019
    Hoi hoi. Als je zo snel blijft gaan ben je misschien nog op tijd voor de wedstrijd Nederland-Portugal als je tenminste een kaartje hebt. Door het lezen van je mooie verhalen en de geweldige foto,s is het of we de camino voor de tweede keer lopen. Je bent goed bezig.