Santiago de Compostela: Deel 11 Nájera - Redecilla del Camino

7 juni 2019 - Redecilla del Camino, Spanje

Hoi allemaal,

Gisteren was een leuke dag, heb genoten van het gezelschap van Charlotte, maar die wilde vandaag liever alleen lopen.

Dus ging ik alleen verder.

Geluk

Vanochtend werd ik om 5:45 wakker, dat doe ik eigenlijk iedere dag op de Camino.

Eerst even gewassen en daarna alle bezittingen ingepakt in de rugzak, alles op de Camino zit in die rugzak.

Daarna ontbijt met Jus d'orange, toast met jam en heel belangrijk... koffie.

Om iets na 7:00 uur vertrok ik uit Nájera en na enkele minuten liep ik door het heuvelachtige landschap.

Hoe groot is het contrast met thuis? Altijd haast, geen tijd om rustig met een vreemde te praten.

Vanochtend realiseerde ik mijzelf:

Ik leef al 8 dagen uit een rugzak, zonder enige privacy anders dan douche of toilet.

Ik voel me ondanks of misschien wel dankzij het gebrek aan spullen of privacy echt gelukkig.

Mooi uitzicht en leuk gezelschap, wat heb je nog meer nodig.

Planning

Op de Camino moet je misschien beter niets plannen, het gaat hier gewoon zoals het gaat.

Mijn eerste idee was om of 21km naar het plaatsje Santo Domingo de la Calzada te lopen.

Om 11:10 kwam ik daar aan, dat vond ik erg vroeg.

In een bar een Bocadillo ham/kaas en een koffie besteld, ja dat lustte ik wel.

Daarna dacht ik Grañón 27km, om 13:00 was dat ook te vroeg naar mijn zin.

Volgende plaats is het plaatsje Redecilla del Camino, tja veel is het niet... maar na 32km vond ik het wel best.

Gezelschap

Gezelschap komt en gaat, gaat het ene gezelschap dan komt het andere.

Vanochtend na afscheid genomen te hebben van Charlotte, kwam ik aardige meiden uit Tsjechië tegen.

Een tijd leuk mee kunnen praten en lopen, maar op een gegeven moment hadden ze echt zin in pauze en ik was er toen niet aan toe.

In Grañón kwam ik een man tegen uit Slowakije, waarmee ik een uur samen liep tot we in Redecilla del Camino aankwamen.

Dit was voor mij het eindpunt, na 32km voelde mijn lichaam dat rust fijn was.

Landschap

Het landschap blijft erg mooi en afwisselend.

Iedere morgen wordt ik wakker en kijk mijn ogen uit.

20190607_08281120190607_072456

Morgen?

Ik weet nog niet waar ik morgen eindig, maar het doel is niet eens belangrijkste... dat is de reis.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Pascal:
    7 juni 2019
    Zo jongen, dat was week 1!! Mooi en fijn te lezen dat het allemaal naar wens gaat. Wat me sowieso opvalt is elke dag een mooie samenvatting en makkelijk mee te lezen, net of ik hem zelf wandel... doe je goed!!

Hier morgen ook lekker aan de wandel met Judith, 40km Michaelmars omgeving Nijmegen.

Fijne avond
  2. Hugo:
    Lekker bezig Sjoerd.
  3. Niels:
    7 juni 2019
    Knap hoor Sjoerd. Goed bezig!
  4. Coby en Andre van Roij:
    7 juni 2019
    Als ik een beetje tussen de regels doorlees denk ik dat Sjoerd straks ook verslaafd wordt aan de Camino net als wij. Laat het maar gewoon over je heen komen en van deze verslaving moet je vooral niet proberen af te kicken.
  5. Meggie en Viktor:
    7 juni 2019
    Sjoerd nu heb ik een leuke reactie gestuurd maar ik kan hem nergens terugvinden !!
    Meggie
  6. Mieke:
    7 juni 2019
    Hoi Sjoerd je hebt vandaag weer een eind gelopen. Als je dit tempo aanhoudt zouden we wel eens te laat in Porto kunnen landen of ben je van plan om ons bij het vliegveld in Porto op te wachten?
  7. Gonny:
    8 juni 2019
    Hoi Sjoerd, wat mooi om te lezen hoe jij je voelt op de Camino. Het relaxte komt me tegemoet als ik je verslag van vandaag lees. Dit was toch ook wat je beoogde! Ik geniet van je verslagen en de mooie foto's. Kijk nu al uit naar het volgende verslag.