Santiago de Compostela: Deel 21 Hospital de Orbigo - Rabanal del Camino

17 juni 2019 - Rabanal Del Camino, Spanje

Hoi allemaal,

Rust aan mijn hoofd

Na enkele dagen met emotionele momenten, vandaag weer wat rust aan mijn hoofd.

Dat is ook wel een keer lekker.

Planning

Dûh... daar doe ik niet echt aan.

Vandaag leek het mij goed om ongeveer 32km te lopen.

Route

De route van vandaag leidde ons onder andere langs het plaatsje Astorga.

Daar hebben ze een hele mooie kathedraal, maar door tijdgebrek en het feit dat je moest betalen om binnen te mogen, hebben we deze overgeslagen.

We zijn in dit geval een Australische dame met Aziatische roots genaamd Lily en ik.

Het landschap was best mooi en ik heb veel plezier gehad onderweg.

Zeker op de vele steile klimmetjes, die waren echt genieten.

Zijn we er nu nog niet?

32km of 39km, dat is toch hetzelfde?

Nou nee, dat is zeker niet hetzelfde.

Afijn na een goede 39km kwamen we aan in Rabanal del Camino.

Daar het vaste ritueel gestart:

• Slaapplaats zoeken,
  • Douchen,
  • Kleding wassen, hè bàh het regent... dan morgen maar,
  • Drankje,
  • Eten,
  • Bloggen,

Moe

Vandaag voelde ik me na afloop moe en ga ik dus vroeg slapen.

Morgen weer een lange dag met steile klimmetjes.

Buen Camino!

Sjoerd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tessa van Rosmalen:
    17 juni 2019
    Welterusten, toi toi toi morgen
  2. Piet:
    17 juni 2019
    Mooie foto's, fijn dat het zo goed met je gaat. Dre en Coby zijn vandaag bij ons op de camping in Emst aangekomen en we hebben veel over jou gepraat. Fijne dag morgen. Groetjes.van ons allen
  3. Mieke:
    18 juni 2019
    Sjoerd vandaag weer zover gelopen. Je hebt al meer dan 500 km er op zitten. Geweldig wat een prestatie. Volgens ingewijden ga je nu het mooiste stuk van de Camino lopen met een uitstekende keuken. Ben benieuwd of jij dat ook zo ervaart. Liefs mama
  4. Gonny:
    18 juni 2019
    Terwijl ik jouw blog zit te lezen ben jij alweer uren onderweg. Goed om te lezen dat je weer in een prachtig landschap mag lopen en dat je daarvan geniet. Op zo'n tocht kom je veel mensen ,maar ook jezelf tegen, wat een ervaringen! Goed bezig Sjoerd! Groetjes Gonny.
  5. Coby en Andre van Roij:
    18 juni 2019
    Hoi Sjoerd, Jullie gaan als een speer. Een beetje rustig aan anders ben je veel te snel in Santiago en dan is de pret voorbij. Wat jullie vandaag eten zul je nog niet weten. Je ouders en wij eten in ieder geval gebakken forel die we net gevangen hebben. Als het daar geregend heeft dan heb je in ieder geval geen last van stoffige wegen. Nog veel plezier vandaag.
  6. Sjoerd Schalken:
    18 juni 2019
    Ik heb salade met octopus op.
    Hmmmmmm......
  7. Ied:
    19 juni 2019
    Hoi Sjoerd, ik ben weer een paar dagen in gebreke gebleven, maar ik volg je wel.mooie natuur onderweg op de foto’s te zien. Je geniet er in ieder geval van, en dat is het voornaamste. Nog veel wandel plezier, je gaat als een trein. Gr.