Santiago de Compostela: Deel 19 Mansilla de las Mulas - Léon

15 juni 2019 - León, Spanje

Hoi allemaal,

Bedankt

Bedankt voor de lieve reacties.

Sommige dagen zijn inderdaad pittiger dan andere dagen.

Maar ook dat is iets wat bij de Camino hoort.

Ook mijn fan groep is blijkbaar groot, ik krijg veel reacties... zeker als het nieuwe deel langer op zich laat wachten.

Korte etappe

Zoals de afgelopen twee delen van mijn avontuur meldde, is het vandaag een rustdag.

Dus doe ik slechts 18km tot aan Léon.

De reden: ik wil een keer een stad zien die niet slaapt, dus niet op zondag.

Ximena ging op de fiets verder en zou verder dan Léon gaan, nog even gedag gezegd en toen gingen we ieder op eigen tempo van start.

Vandaag had ik even zin in stilte, dus zette ik mijn iPod aan.

De omgeving was nog steeds niet spectaculair, maar ach zo erg is het ook weer niet.

Op 6km voor Léon kwam ik een Iers stel tegen, we raakten aan de praat... ja ik had mijn iPod dus afgezet.

Ik had begrepen dat de meeste albergues vol zaten, dus probeerde ik de albergue van de nonnen.

Waarschijnlijk hadden ze plaats, maar je kon pas om 11:00 inschrijven en we waren er om 10:50.

Dus maar even een beker met iets dat voor koffie door moest gaan.

Daarna was ik nummer 6 en mijn bed was geregeld, het kostte 6 euro iets wat ik prima vond.

Mis

Om 19:00 is er een pelgrims mis, we zullen zien.

Léon

Nu ga ik Léon bezichtigen en post deze avonturen in ieder geval niet in dit deel.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Mieke:
    15 juni 2019
    Ik hoop dat je in Léon geniet van de stad zoals je verwacht had. Veel plezier. Houd je in het klooster aan de regels. Want nonnekes zijn niet voor de "poes"
    Liefs
  2. Gerard:
    15 juni 2019
    Hallo Sjoerd, ik ben vandaag op jouw blog gewezen en heb even 19 verhalen achter elkaar gelezen. Het is erg leuk en interessant om te lezen en ik heb veel respect voor wat je doet. Ik denk dat het afkicken voor me wordt om nu steeds maar 1 verhaal per dag te lezen. Ik wens je nog veel plezier en succes met de volgende etappes! Groeten Gerard.
  3. Gonny:
    15 juni 2019
    Hoi hoi, ik hoop dat je een fijne dag in Léon hebt gehad, dat lees ik morgen misschien wel. Lekker slapen vannacht , jij kunt zeggen dat je bij de nonnetjes hebt geslapen, dat kunnen niet veel mensen. Groetjes Gonny
  4. Coby en Andre van Roij:
    16 juni 2019
    Hoi pelgrim, heb je genoten van de stad Leon en lekker geslapen in het klooster ?
    Het is 7 km lopen door buitenwijken en industriegebied voor je zondag Leon echt uit bent.
    Maar als je dit leest ben je er inmiddels zelf ook al achter gekomen. Vanaf nu geen industriegebied meer en in plaats daarvan krijg je smalle weggetjes door kleine dorpjes en gehuchtjes met vooral heeeeel veeeeel koeienstront. Als het warm en droog weer is en ze zijn goed uitgehard vormen ze geen probleem. Bij nat weer moet je uitkijken. Je gaat nu het mooiste deel van de Camino bewandelen. Geniet ervan.