Santiago de Compostela: Deel 24 Villafranca del Bierzo - O Cebreiro

20 juni 2019 - O Cebreiro, Spanje

Hoi allemaal,

Slapen

Heerlijk kunnen slapen vannacht.

Geen last gehad van gedachten die door mijn hoofd spookten.

Om 7:30 was ik alweer up en running om te gaan lopen.

20190620_072741

Planning

Vandaag wilde ik graag bij O Cebreiro aankomen.

Dit betekende een pittig einde...

Route

Even buiten Villafranca del Bierzo kon je kiezen, of langs een saaie weg of klimmen naar een klein plaatsje en een mooie route.

Ik koos voor die laatste route.

Dit gaf echt mooie uitzichten, onderweg kwam ik een Ierse man Jason tegen, deze had ik al een tijdje terug ontmoet.

Het tempo was goed dus besloot ik een tijdje mee te lopen.

Onderweg een geweldige bocadillo gegeten: Ham, kaas, gebakken ei, sla, tomaat en ui.

20190620_10124520190620_101250

Later kwam ik andere bekenden tegen, waarmee ik gisteren bij de albergue aankwam.

Uiteindelijk begon ik aan de 8km durende klim naar O Cebreiro, dit was een pittige.

Albergue

De albergue van de avond was de gemeente albergue.

Schoon, maar de douches waren echt koud.

Eten

Ik heb een stokbrood en wat chorizo en ga niet uiteten.

Vandaag vroeger naar bed.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Gonny:
    20 juni 2019
    Fijn dat je goed geslapen hebt. Wat een mooie foto's van een prachtig landschap! Ik vind het knap hoe jij je herpakt hebt, petje af!!!
  2. Joost Schalken-Pinkster:
    20 juni 2019
    Wat een gave foto's Sjoerd. Goed dat je vannacht weer een goede nacht hebt gehad. Maar morgen wel weer je groentjes eten hè ;-) want op alleen chorizo kun je niet blijven lopen...
    Veel plezier morgen,
    Joost
  3. Tiny hermes:
    20 juni 2019
    hoi Sjoerd, we zijn eindelijk bij gelezen ,na een drukke periode. ik heb bewondering hoe jij met de situatie van het moment omgaat . Tevens geniet ik van de mooie foto's en jou manier van schrijven. Toppie.Lieve groet Ria.Ook ik heb bewondering voor jou geweldige prestatie en geniet van jouw manier van schrijven.Volgens mij zou je wel een prachtig boek met mooie foto's en verhalen kunnen schrijven.( je hebt talent man}.En wat een uithoudings vermogen want je kiest steeds niet de gemakkelijkste weg. Groetjes Tiny
  4. Gre Hermes:
    21 juni 2019
    Hallo Sjoerd , ik ben je wat laat gaan volgen dus had ik heel wat te lezen ! Go jongen , wat leren we je goed kennen op deze manier . Je reis verloopt zoals ik me 't voorstelde. Dit gaat vast een belangrijke tijd in je leven worden! Geniet er van ( met aardig wat afzien ) bij verslag 22 heb ik ook even gehuild . Veel goeds en succes onderweg . Groeten ook van marius . Gre.
  5. Piet:
    21 juni 2019
    Hoi Sjoerd fijn dat je goed geslapen hebt dan is de dag minder vermoeiend alhoewel ik zou jouw prestatie zelfs niet na doen al zou ik maanden goed slapen. Het is geweldig wat je presteert. Maar het genieten met anderen en van de omgeving is natuurlijk minstens zo geweldig. Geniet van alles. Lieve groetjes
  6. Meggie en Viktor:
    21 juni 2019
    Goed slapen doet wonderen !!!
    Als ik die foto zie van dat eten loopt het water me uit de mond !!!
    Je zorgt goed voor jezelf en dat zal ook wel moeten wil je de tocht der tochten tot een goed einde brengen !!!
    Volgende week komt hier een soort hittegolf en ik hoop dat die hittegolf niet zo dicht bij jou in de buurt komt want dat maakt het lopen er niet gemakkelijker op !!
    Houdoe Meggie
  7. Mieke:
    21 juni 2019
    Hoi Sjoerd de reactie van Piet hierboven is van mij (Mieke) en niet van Piet. Papa heeft eergisteren een reactie gegeven met mijn telefoon en toen de naam verandert. Vandaar. Wandel ze.
  8. Coby en Andre van Roij:
    Hoi Peregrino,
    Je bent goed bezig. Lekker bijgeslapen zodat je die zware klim naar O Cebreiro ook weer goed heb volbracht. Als je daar gelopen hebt in dezelfde temperatuur als die wij hier over een paar dagen krijgen (35 gr. of meer) dan heb je het toch maar getroffen met die koude douche. We blijven van je verhalen en foto,s genieten.
    Bon Camino.
  9. Yvonne:
    22 juni 2019
    Hoi Sjoerd, ik ben weer bij met lezen.
    Ik vind het erg knap hoe je het toch allemaal doet. Ik lees niets over blaren of spierpijn, dan ben je toch goed voorbereid aan dit avontuur begonnen. Het is leuk te lezen dat je toch steeds weer bekenden tegenkomt. Iedereen in eigen tempo maar toch kom je elkaar tegen. Zo te lezen heb je je na de zware dag(en) weer goed herpakt.
    Ik geniet van je leuke verslagen maar ook van je foto's. Succes!!
  10. Ied:
    22 juni 2019
    Ook weer een reactie van mij. Je hoofd is nu weer leeg zo te lezen, vandaar dat je weer goed slaapt. Ik heb de tocht nooit gelopen, maar benijdt jou om je doorzettingsvermogen en dan nog steeds de moeilijkste weg te kiezen . Top man. Ga zo door tot het eind. Gr
  11. Luisa Carou Ferreiro:
    22 juni 2019
    Bienvenido en mi tierra mágica peregrino :-).