Santiago de Compostela: Deel 23 Molinaseca - Villafranca del Bierzo

19 juni 2019 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Hoi allemaal,

Warme woorden

Heel erg bedankt voor de warme reacties zowel via reislogger als Whatsapp, na een dag als gisteren waren deze erg fijn om te krijgen.

Slapen

Vannacht niet echt kunnen slapen, de dag en met name Cruz de Ferro spookte door mijn hoofd.

Daarnaast was er een die enorm snurkte, dit hielp ook niet echt mee.

Helaas moesy ik, toen ik kon slapen, alweer opstaan.

Eindelijk toch 1 uur geslapen.

Makkelijker

Ondanks het slechte slapen ging het wandelen wel makkelijker.

Na enkele uren lopen met wat muziek op de iPod, kwam ik verschillende bekenden tegen.

Deze stonden met een Zuid-Afrikaanse vrouw te praten, die door een zwerfhond was gebeten.

Zelf nog geen zwerfhonden tegengekomen, maar ze komen wel voor.

Samen naar het ziekenhuis in dat dorp gelopen, gelukkig was er een Amerikaanse man bij die spaans spreekt en een medische achtergrond had.

Na een tijdje liepen we verder naar Villafranca del Bierzo.

De route was echt mooi!

In Villafranca del Bierzo sliepen we in een ecologische albergue, deze was erg gezellig.

We werden ontvangen met cake en koud water dat niet naar chloor smaakte.

Pelgrims menu

Soms heb je acceptabele pelgrims menu's, soms smerige pelgrims menu's en dan heb je ook heerlijke pelgrims menu's.

Dit was er een in de laatste categorie... echt heerlijk en met liefde gemaakt.

• Heerlijke zelfgemaakte linzensoep,
  • Heerlijke zelfgemaakte salade met ansjovis,
  • Zelfgemaakte cordonbleu,
  • Gekocht toetje,
  • En wijn natuurlijk,

Dit was geweldig lekker, de kok kwam uit de keuken en was leuk aan het praten en het genieten van de reacties.

Slapen gebeurt gescheiden, zowel op geslacht als op leeftijd (50+ sliep in een andere ruimte.

Dus snurken viel erg mee.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Meggie en Viktor:
    Slaap maar lekker !!
  2. Gonny:
    Hoi Sjoerd,
    Ik las dat het een emotionele dag was
    bij het ijzeren kruis, goed dat je er je zorgen en verdriet kwijt kon voor zover dat lukt tenminste. En fijn dat je contact hebt met allerlei andere pelgrims dat maakt het ook gezellig voor je. Ik wens je heel veel plezier en ook verdieping toe voor de komende dagen. Toi Toi en we denken aan je. Frans
  3. Coby en Andre van Roij:
    Goeie morgen peregrino,
    Een bezoek aan Cruz de Ferro hakt er in. Wij hadden dezelfde ervaring alleen die snurker is ons bespaard gebleven. Als je binnenkort van Tricastela richting Sarria loopt heb je twee routes. Een gaat er via Samos de ander rechtstreeks. De route via Samos is 7 km langer en vrij pittig. Wij weten dat dit voor jouw geen probleem is maar je krijgt nog behoorlijke klimmetjes en na gisteren is een beetje rustig aan geen slecht idee. Bon Camino.
  4. Schalken Piet:
    20 juni 2019
    Hoi Sjoerd, hoop voor jou dat het afgelopen nacht beter rusten was en mama en ik wensen jou een fijne wandeling toe. Als het slapen steeds lastig blijft in de herbergen. Omdat het vanaf nu steeds drukker wordt, omdat er steeds meer jongeren op pad zijn voor de laatste 100 200 km, zou je soms ook een kamer apart of met zijn tweeën kunnen nemen. Groetjes en tot je volgende blog, papa