Santiago de Compostela: Deel 17 Carrión de los Condes - Sahagún

13 juni 2019 - Sahagún, Spanje

Hoi allemaal,

Slapen

Vannacht had ik weer heerlijk geslapen.

Maar wat wil je met één persoonskamer?

Planning

De oorspronkelijke planning was om ongeveer 26km te lopen.

Maar planningen zijn er om te wijzigen...

Route

De route begon met een stuk van 17km zonder dorp.

In Carrión de los Condes kwam ik Megan uit Alaska tegen, die had ik gisteren ook gezien in de kerk en bij het eten.

Haar tempo lag toch echt te laag voor mij, maar daar zat ze niet mee.

Snel kwam ik de duitse man Christiaan, die ik vaker had gezien, tegen.

Dat was een betere match wat betreft tempo.

Onderweg over veel dingen gesproken, over tochten, sporten en uiteindelijk ook over religie.

Dat laatste was een langdurig onderwerp, hoewel we beide niet gelovig zijn.

Halverwege de 17km zonder dorp was een huisje met versnaperingen, we hadden beide geen zin en sloegen deze over.

Koffie

In het dorp, na het lange stuk zonder dorp, had ik zin in koffie.

Christiaan gelukkig ook.

Bij een albergue bestelde ik een kop koffie en een Bocadillo Jamon y Queso.

Afscheid

Twee dorpen verder wilde Christiaan al stoppen voor de dag.

Om 11:30 en 23km vond ik dat te vroeg voor mijzelf.

Dus na een welgemeende "buen camino!" ging ik verder.

Het dorp op 26km, mijn oorspronkelijke planning was ook te vroeg en ondertussen hoorde ik dat de plaats León haalbaar was op zaterdagochtend als ik 2 langere dagen maakte.

Graag wilde ik een keer een echte stad op een andere dag dan zondag bezoeken.

Dus mijn doel werd ineens Sahagún, dat in totaal een kleine 41km van Carrión de los Condes ligt.

Het weer op de Meseta

De Meseta ligt op een 800m hoogte, dat betekent dat het in de ochtend erg koud is en in de middag warm.

Dus eerst een fleece jack en daarna korte mouwen.

De laatste 12km was het erg zweten, dus goed drinken.

Sahagún

Langs de kanten van de weg stonden grote zware hekken.

Wat is hier aan de hand? Nou daar kwam ik later wel achter.

Om 14:45 kwam ik aan bij de gemeente albergue, maar geen receptie of iets dergelijks.

Het is immers siësta.... maar een vriendelijke tekst groette ons: zoek een bed uit en registreer om 16:00.

Mooi dus bed gezocht en daarna een pilsje gepakt.

Nog steeds benieuwd naar de hekken, kreeg ik te horen: "Dat zie je om 19:30."

Om 16:00 geregistreerd voor de albergue, 5 euro betaald en daarna douchen en kleding wassen.

Hekken

Om 19:30 zag ik het doel van de hekken.

Het is Spanje en welke dieren verdwalen soms in kleine straten?

Inderdaad! Er werden 7 stieren losgelaten in de straten.

Na dat schouwspel ben ik snel wat wezen eten en naar bed.

Buen Camino!

Sjoerd

1. Coby en Andre van Roij:
    14 juni 2019
    Hoi Sjoerd, Jij hebt de stierenstraatloop wel meegemaakt. Wij waren vorig jaar net een dag te laat. Wij hebben alleen de hekken en het achtergebleven vuil gezien. Je mag trots zijn op jezelf. Je hebt je goed voorbereidt en luistert goed naar je lichaam. Wij zijn er van overtuigd dat als je zo doorgaat jij je einddoel zeker zult halen. Geniet van het gezelschap van de andere pelgrims.
  2. Mieke:
    14 juni 2019
    Sjoerd gisteren was je ruim over de helft van je wandeltocht. Volgens mijn berekening heb je nu 421 km gelopen. Dat is een gemiddelde van 30 km per dag. En dat allemaal zonder noemenswaardig ongemak. Geweldig wat een prestatie. Veel plezier en geniet van ALLES wat je voorbij of mee loopt. Lieve groeten
  3. Mieke:
    14 juni 2019
    Sjoerd, mijn telefoon heeft geen bereik, daarom schrijf ik op die van mama. Fijn dat alles goed gaat en dat je geniet. Veel succes en plezier, ik zet 1000 euro op het slagen van je tocht, liefs papa
  4. Gonny:
    14 juni 2019
    Wat een doorzetter ben je toch! Het was zeker een spektakel al die stieren door de straten? Het lijkt me interessant om steeds met andere mensen het gesprek aan te gaan. Succes verder. Groetjes Gonny
  5. Joost Schalken-Pinkster:
    Hoi Sjoerd,
    Waar bijzonder dat je de stierenloop hebt meegemaakt, jammer dat je daarvan geen foto's hebt.
    Veel plezier op weg, wandelkampioen!
    Tot snel, Joost
  6. Meggie en Viktor:
    Hoi Sjoerd !!
    Hoop dat je mijn reactie hebt ontvangen want volgens mij is er weer iets misgegaan !
    Volgende keer beter !!!
    Groet Meggie en Viktor !